2022-ben a BMW iX xDrive50 teljes részletességgel kiderült, és jön egy iX M60

516 lóerővel és mintegy 300 mérföldes hatótávolsággal rendelkezik

A BMW tavaly év végén tárta elénk az iX elektromos crossovert , de ez csak részleges volt. Látnunk kellett az EV- t minden szögből, átgondoltunk néhány előzetes specifikációt és megnéztük a műszaki jellemzőket. Ma megismerkedhetünk az iX végső gyártási specifikációival és számtalan egyéb részlettel.

Kezdjük a fontos, végső teljesítményadatokkal. Az iX csak az Egyesült Államokban dobja piacra az xDrive50 specifikációit, ezáltal szabványos összkerékhajtással rendelkezik. Két elektromos motorja együttesen 516 lóerős és 564 font nyomatékkal rendelkezik. Hátsó motorja erősebb, mint az első, 335 ló maximális, míg az első motor teljesítménye 268 ló. A BMW ma elárulta, hogy egy iX M60 modell „több mint 600 LE-vel” halad első elektromos M crossoverként . Az adott modell időzítése még nem áll rendelkezésre. A szokásos xDrive50 modell a 4-6 másodperc alatt lefedi a 0-62 mph sprintet, ezért számítson arra, hogy az M60 közelebb vagy kevesebb, mint 4,0 másodperc lesz. A BMW az egysebességes váltó használata mellett dönt, ellentétben a Porsche Taycan kétfokozatú sebességváltójával.

A BMW már korábban is felülmúlta a töltési sebességet és a hatótávolságot, de ma még ennél is többet kell tanulni. Csak egy elemre van lehetőség. Ez 111,5 kWh-s akkumulátor, de a BMW 106,3 kWh-ra korlátozza. Ez a gyakorlat az akkumulátorok maximális kapacitásra való korlátozásának korlátozása az EV-k körében általános. Az EPA által becsült hivatalos hatótávolság még mindig nem áll rendelkezésre, de a BMW továbbra is teljes töltéssel igényli a „körülbelül 300 mérföld” hatótávolságot. Csatlakoztassa az iX-et egy DC gyorstöltőbe, és 40 percet vesz igénybe 10% -ról 80% -ra történő töltése. Hasznos szempontból az iX 200 kW-os töltési sebességgel történő adagolása 10 mérföld alatt 90 mérföldkel növeli a hatótávolságot, feltételezve, hogy 10% -os töltésből indul ki. A BMW az EVgo-t nyilvános töltési infrastruktúra-partnerévé teszi, amely zökkenőmentesebb töltési élményt kínál az iX tulajdonosok számára, és ingyenes 100 dolláros töltést kínál a kezdéshez.

Szintén újdonság a felfüggesztés és az alváz technológiájának részletei. A BMW alapfelszereltségként „emeléshez kapcsolódó lengéscsillapítókat” használ. A lengéscsillapítókban extra hidraulikus csillapítás található, amely a változó felfüggesztési menetnek megfelelően állíthatja be a szilárdságot. Nagyszerű felfüggesztés esetén a második dugattyú leesik a belső hüvelybe. A BMW szerint a technológia végeredményben kevesebb karosszéria merülést eredményez nagy dudorok felett, és magasabb szintű kényelmet jelent kisebb úthibák esetén.

Emellett megfeledkezhet a fentiekről és az opcionális BMW adaptív légrugózásról, amely elektronikusan vezérelt lengéseket és állítható rugózási magasság beállításokat tartalmaz. A lengéscsillapítást ezekkel az ütésekkel folyamatosan állítják, mint a BMW többi elektronikusan vezérelt adaptív felfüggesztésénél. A maximális hasmagasság nincs megadva, de lehetséges az iX 0,8 hüvelykes emelése parancsra vagy 0,4 hüvelykes csökkentése Sport módban. Az iX automatikusan leesik alacsonyabb menetmagasságára 87 mérföld / óra sebességet meghaladó sebességgel 124 maximális sebességig.

A BMW elmondása szerint új kormányművet használ (az iX-ben debütál) a szokásos változó arányú kormányrúdhoz. Ugyanakkor elérhető a cég opcionális integrált aktív kormányzási rendszere is, amely a hátsó kerék kormányzását adja a keverékhez. A hátsó kerekek az elülső szemekkel szemben fordulhatnak, hogy növeljék a kanyarokban a mozgékonyságot / csökkentsék a fordulási sugarat parkoláskor, és az elülső részekkel is elfordulhatnak, hogy nagyobb stabilitást biztosítsanak sebességnél.

Új elektromos összkerék-meghajtó rendszer érkezik az iX-hez, amely teljesen változtatható, és meg tudja osztani a forgatónyomatékot, hogy vagy csak a hátsó meghajtású legyen a maximális hatékonyság érdekében, vagy az összkerék-meghajtás a maximális tapadás érdekében. Az új BMW EV-khez tervezett kipörgésgátló rendszer a „közeli működtető kerék csúszáskorlátozásának” technológiájával is rendelkezik. Ez a TCS rendszer integrálva van a motorkezelő rendszerbe annak érdekében, hogy kiküszöbölje a jel haladási késését, hogy a korrekciós bemeneteket gyorsabban és pontosabban lehessen alkalmazni az első és a hátsó kerekek között.

A vezetékes fékrendszer lehetővé teszi, hogy kiválassza a kívánt fékpedál élményt. A BMW szerint lehetséges lesz az egypedálos vezetés, de van egy szabadonfutási lehetőség is, és a kettő kombinációja úgy hangzik, hogy ez áll a legközelebb ahhoz, amit egy hagyományos benzinmotoros autó fékeznek. A fékek elrejtése a szokásos 20 hüvelykes, aero-központú könnyűfém keréktárcsák. Fokozhat opcionális 21 vagy 22 hüvelykes opciókat, amelyeket a BMW Air Performance kerekeknek nevez – a BMW állítása szerint ezek körülbelül 15% -kal könnyebbek, mint a hagyományos könnyűfém felnik. Ezek az opcionális kerekek is speciális gumiabroncsokkal vannak felszerelve, amelyeket kifejezetten az iX számára fejlesztettek ki, hogy csökkentse a gumiabroncs zaját, mivel EV.

Végül a BMW feltárta az iX xDrive50 kikiáltási árát. 84 195 dollárnál kezdődik, beleértve a 995 dolláros rendeltetési díjat. A BMW szerint 2022 első negyedévében látnunk kell az első iX-eket az Egyesült Államokba.

https://www.ecotuning.hu

AET Chiptuning Ecotuning.hu

“2022-ben a BMW iX xDrive50 teljes részletességgel kiderült, és jön egy iX M60” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!